22.01.2024 -Uzman Diyetisyen PORTALI

4. Hafta Boost: Uykusuz musunuz?

4. Hafta Boost: Uykusuz musunuz?


Bu hafta sizi enerjiyi artırma konusunda uykunun önemiyle tanıştırmak istiyorum. Kendinizi biraz halsiz hissediyorsanız, muhtemelen katılmanız gereken en önemli zorluk budur.

Düşük enerji seviyelerinden muzdaripseniz, uykunun önemini gözden kaçırmak kolay olabilir. Toplum olarak her zamankinden daha meşgulüz. İş/sosyal ve diğer taleplerin artmasıyla birlikte, yapılacaklar listelerimizi kontrol etmek ve her güne daha da fazlasını sığdırmak için her zamankinden daha fazla baskı altındayız. Günde sadece 24 saat varken, bir şeyler vermeli. Ne yazık ki, çoğu durumda, günlerimize daha fazla uyum sağlamak için genellikle uyku en çok etkilenen şeydir.

Geçen haftayı düşünmeni istiyorum. Ortalama olarak, gecede kaç saat kaliteli uyku aldınız? Harvard Sağlık Okulu, yetişkinlerin gecelik 7-9 saat uyumayı hedeflemesini tavsiye ediyor. Netflix izlemek, amaçsızca sosyal medyada gezinmek veya uyku zamanınızı yiyen e-postaları kontrol etmek mi? Bir mesajı kontrol etmek için sosyal medyada oturum açmak, ancak saatler sonra oturumu kapatmak alışılmadık bir durum değildir.

Kural olarak, yorgun uyanırsanız veya günü biraz kestirmek için özlemle geçirirseniz, muhtemelen yeterince uyuyamıyorsunuzdur.

Kaynak:
https://www.spectrumnutrition.ie/blog/2019/12/16/boost-week-4-are-you-sleep-deprived

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ